Zielnik Profesora Florka w Mega Misji
Nasze zajęcia zaczęliśmy od obejrzenia informacji przekazanych przez Julkę i Kubę. Z zainteresowaniem obejrzeliśmy przygotowane ilustracje roślin, liści, nasion, kwiatów. Spróbowaliśmy je nazwać. Zastanawialiśmy się od czego trzeba zacząć porządkowanie zielnika? Zostaliśmy podzieleni na 3 grupy i posegregowaliśmy przygotowane zbiory na grupę nasion i sadzonek, kwiatów i liści. Z zapałem zabraliśmy się do odszukiwania w stosie ilustracji należących do swojej grupy i przyklejania ich na kolorowe kartki. W dalszej części zajęć wypisaliśmy czynności jakie trzeba wykonać, aby uporządkować zielnik. Wskazywaliśmy podgrupy we wcześniej określonych grupach (kwiaty koloru czerwonego, żółtego; liście jadalne i niejadalne; nasiona podłużne, okrągłe itp.). Oglądaliśmy albumy z roślinami oraz czytaliśmy informacje dotyczące liści, nasion, kwiatów ze zwróceniem szczególnej uwagi na czynności jakie należy wykonać zbierając kwiaty, liście do zasuszenia. Na zakończenie spisaliśmy Rady dla Pana Przyrodnika, jak i też adresowaliśmy kopertę. Wiemy, że warto i należy porządkować informacje, przedmioty by wiedzieć, gdzie je znaleźć i w każdej chwili móc z nich skorzystać. Z zainteresowaniem obejrzeliśmy paczkę z nagrodami dla naszej świetlicy, która dotarła do naszej szkoły za pokonanie pierwszego etapu zadań MegaMisji. Ukoronowaniem tego było otrzymanie na potrzeby świetlicy pierwszych grantów a mianowicie pomocy plastycznych.