Pedagog i Psycholog
Pedagog - mgr Agata Kabza-Wańkowska
Godziny pracy pedagoga szkolnego w roku szkolnym 2020/21
Poniedziałek:
Wtorek:
konsultacje dla rodziców
Środa:
Czwartek:
Piątek:
DROGI UCZNIU!!
JEŻELI CZUJESZ, ŻE DZIEJE SIĘ COŚ ZŁEGO,
CHCESZ Z KIMŚ POROZMAWIAĆ,
MASZ KŁOPOTY,
NIE WIESZ JAK POMÓC SOBIE LUB INNEMU CZŁOWIEKOWI
CZEKAM NA CIEBIE.
Pedagog:
-wysłucha Cię,
-służy Ci pomocą i radą,
-skieruje Cię do specjalisty, jeśli tego potrzebujesz,
-zorganizuje pomoc materialną, jeżeli wymaga tego Twoja sytuacja,
-wskaże adres instytucji, która udzieli Ci pomocy.
Porozmawiaj z pedagogiem kiedy:
-jest Ci źle, czujesz się samotny,
-potrzebujesz pomocy,
-nie wiesz jak sobie radzić ze złością,
-ciągle się stresujesz,
-nie masz pomysłu na siebie,
-po prostu chcesz pogadać o swoich problemach czy radościach.
SZANOWNI RODZICE!
JEŻELI POTRZEBUJECIE PAŃSTWO ROZMOWY
GABINET PEDAGOGA JEST
DLA PAŃSTWA OTWARTY KAŻDEGO DNIA.
Zadania pedagoga szkolnego to między innymi:
1. Diagnozowanie środowiska uczniowskiego i rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów.
2. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno -pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
3. Podejmowanie i wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych.
4. Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli.
5. Działania na rzecz organizowania opieki i pomocy materialnej uczniom.
Jak radzić sobie z przemocą?
List do uczniów
Telefony zaufania
Psycholog - mgr Marta Jędraszek-Wiśniewska
Godziny pracy psychologa szkolnego w roku szkolnym 2020/21
Poniedziałek: 13.30-15.30
konsultacje dla rodziców 15.30 -16.30
Wtorek: 10.30-11.30 oraz 13.30-14.30 (co 2 tydzień do 15.30)
Czwartek: 9.00 do 15.30
Całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli - 800 080 222.
Dyżury psychologa z PP-P nr 5 w SP 46
W tych trudnych dla NAS wszystkich chwilach, proponuję Państwu, kilka krótkich informacji, które można wykorzystać w rozmowie gdy dziecko odczuwa lęk:
- wyjaśnijmy, że lęk może być emocją pozytywną, która ostrzega nas przed ewentualnym niebezpieczeństwem. Naturalnym sposobem regulowania odczuwania lęku, strachu jest przytulenie albo słowa. Dodatkowym czynnikiem uspokajającym dla niektórych osób jest podejmowanie działań o charakterze irracjonalnym, które mają zmniejszyć niebezpieczeństwo albo zredukować napięcie np. przytulenie ulubionego misia.
- można również odwrócić uwagę od problemu sugerując pomoc, wspierając innych np. pomoc rodzicom czy zabawa z rodzeństwem itp.
- należy również upewnić się czy dziecko nie przecenia niebezpieczeństwa w jakim się znajduje i czy nie zaniża swoich możliwości w radzeniu sobie z nim, w tym wypadku warto porozmawiać o zaleceniach zdrowotnych.
- należy również kontrolować napływ informacji tzn. nie śledzić przez cały czas wiadomości z mediów, ograniczyć dostęp do socialmediów, które przekazują informację dzieciom, w taki sposób, że mogą je przyjmować jako bezdyskusyjną prawdę.
- należy także sprawdzić ile dziecko wie o koronawirusie i o ile jest to potrzebne dopowiedzieć istotne szczegóły, ponieważ „odsianie” niepotrzebnych informacji pomoże w ograniczeniu lęku.
Polecamy filmy:
Jak radzić sobie z lękiem przed koronawirusem?-dr Ewa Pragłowska
https://www.youtube.com/watch?v=srrPodn3aag
Koronawirus. Jak rozmawiać i wspierać dzieci w tym czasie - dr M. Śniegulska
https://www.youtube.com/watch?v=T2jKALI0v_A