KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Pedagog i Psycholog

Pedagog - mgr Bogumiła Kozicka
Godziny pracy pedagoga szkolnego w roku szkolnym 2019/2020

Poniedziałek:  9.00-13.00
Wtorek:           12.30-17.30
konsultacje dla rodziców   16.30 -17.30
Środa:              8.00-13.00
Czwartek:       8.30-13.00
Piątek:            10.00-13.30



DROGI UCZNIU!!
JEŻELI CZUJESZ, ŻE DZIEJE SIĘ COŚ ZŁEGO,
CHCESZ Z KIMŚ POROZMAWIAĆ,
MASZ KŁOPOTY,
NIE WIESZ JAK POMÓC SOBIE LUB INNEMU CZŁOWIEKOWI
CZEKAM NA CIEBIE.
Pedagog:
-wysłucha Cię,
-służy Ci pomocą i radą,
-skieruje Cię do specjalisty, jeśli tego potrzebujesz,
-zorganizuje pomoc materialną, jeżeli wymaga tego Twoja sytuacja,
-wskaże adres instytucji, która udzieli Ci pomocy.
Porozmawiaj z pedagogiem kiedy:
-jest Ci źle, czujesz się samotny,
-potrzebujesz pomocy,
-nie wiesz jak sobie radzić ze złością,
-ciągle się stresujesz,
-nie masz pomysłu na siebie,
-po prostu chcesz pogadać o swoich problemach czy radościach.

SZANOWNI RODZICE!
JEŻELI POTRZEBUJECIE PAŃSTWO ROZMOWY
GABINET PEDAGOGA JEST
DLA PAŃSTWA OTWARTY KAŻDEGO DNIA.

Zadania pedagoga szkolnego to między innymi:
1. Diagnozowanie środowiska uczniowskiego i rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów.
2. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno -pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
3. Podejmowanie i wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych.
4. Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli.
5. Działania na rzecz organizowania opieki i pomocy materialnej uczniom.
Jak radzić sobie z przemocą?
List do uczniów
Telefony zaufania


Psycholog  - mgr Marta Jędraszek-Wiśniewska
Godziny pracy psychologa szkolnego w roku szkolnym 2019/2020

Poniedziałek:   11.30-17.30
konsultacje dla rodziców  16.30 -17.30
Wtorek:            10.30-15.30
Środa:               12.30-15.30
Czwartek:        10.30-14.30
Piątek:              8.00-10.30 ( co 2 tydzień do 11.30)

Całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli - 800 080 222.

Plakat

Dyżury psychologa z PP-P nr 5 w SP 46

Poradnik dla rodziców


W tych trudnych dla NAS wszystkich chwilach, proponuję Państwu, kilka krótkich informacji, które można wykorzystać w rozmowie gdy dziecko odczuwa lęk:
- wyjaśnijmy, że lęk może być emocją pozytywną, która ostrzega nas przed ewentualnym niebezpieczeństwem. Naturalnym sposobem regulowania odczuwania lęku,  strachu jest przytulenie albo słowa. Dodatkowym czynnikiem uspokajającym dla niektórych osób jest podejmowanie działań o charakterze irracjonalnym, które mają zmniejszyć niebezpieczeństwo albo zredukować napięcie np. przytulenie ulubionego misia.
- można również odwrócić uwagę od problemu sugerując pomoc, wspierając innych np. pomoc rodzicom czy zabawa z rodzeństwem itp.
- należy również upewnić się czy dziecko nie przecenia niebezpieczeństwa w jakim się znajduje i czy nie zaniża swoich możliwości w radzeniu sobie z nim, w tym wypadku warto porozmawiać o zaleceniach zdrowotnych.
- należy również kontrolować napływ informacji tzn. nie śledzić przez cały czas wiadomości z mediów, ograniczyć dostęp do socialmediów, które przekazują informację dzieciom, w taki sposób, że mogą je przyjmować jako bezdyskusyjną prawdę.
- należy także sprawdzić ile dziecko wie o koronawirusie i o ile jest to potrzebne dopowiedzieć istotne szczegóły, ponieważ „odsianie” niepotrzebnych informacji pomoże w ograniczeniu lęku.

Polecamy filmy:
Jak radzić sobie z lękiem przed koronawirusem?-dr Ewa Pragłowska
https://www.youtube.com/watch?v=srrPodn3aag
Koronawirus. Jak rozmawiać i wspierać dzieci w tym czasie - dr M. Śniegulska
https://www.youtube.com/watch?v=T2jKALI0v_A

                              WAKACJE

                            WAŻNE TELEFONY

             ZASADY BEZPIECZNYCH WAKACJI