Mandale świetliczaków.
Nasi uczniowie niesamowicie zaangażowali się w tworzenie własnego mandala. Spontaniczność dzieci pozwoliła na uzyskanie swobodnej ekspresji magicznego, fascynującego, tajemniczego oraz barwnego kręgu. Pomysłowość dzieci nie miała końca..
Każdy w swej osobistej mandali, czyli obramowanej przestrzeni własnej, koło stanowi odzwierciedlenie jaźni. Symbolicznie ujęta przestrzeń jaźni wypełniana była na skutek projekcji różnego rodzaju przedmiotami, roślinami, kształtami i barwami o charakterze bardzo indywidualnym. Powstawały obrazy ukazujące indywidualne myśli, emocje.
Zakreślenie wokół siebie ochronnej, magicznej linii, skupienie się na centrum, przyjrzenie się formom i kształtom obrazującym własne wnętrze pozwoliło każdemu tworzyć.
Podczas omawiania, opisywania własnych uczuć towarzyszących konstruowaniu mandali, można było wyciągnąć następujące wnioski:
♦ dzieci mogły się poczuć bardziej pewne, bezpieczne, silniejsze
♦ mogły z dystansem podejść do swoich problemów.
♦ w wyniku takiego aktu kreacji powstawało poczucie uwolnienia się od negatywnych emocji, wyciszenia, harmonii, pełni.