Lekcja etyki poprzez zabawę.
Na lekcji etyki prowadzonej przez panią Hannę Lewandowską uczniowie mieli okazję zagrać w Jengę, co stało się doskonałą okazją do rozwijania umiejętności komunikacyjnych oraz refleksji nad wartościami etycznymi. Gra w Jengę, wymagająca precyzyjnego wyciągania klocków z wieży, stała się metaforą dla budowania relacji międzyludzkich i podejmowania decyzji.
Podczas rozgrywki uczniowie zadawali sobie nawzajem pytania dotyczące etyki i moralności, na przykład: "Czy w tej sytuacji ważniejsze jest osiągnięcie celu, czy poszanowanie zasad?", "Jakie konsekwencje może mieć nasze działanie dla innych?" oraz "Jak możemy wspierać się nawzajem w trudnych decyzjach?".
Pani Hanna Lewandowska zachęcała uczniów do dyskusji na temat tego, jak ich wybory w grze mogą odzwierciedlać ich wartości w życiu codziennym. Uczniowie mogli analizować, jak wpływają na siebie nawzajem, jakie strategie komunikacyjne stosują oraz jak radzą sobie z presją, gdy wieża zaczyna się chwiać.
Dzięki temu doświadczeniu, lekcja etyki stała się nie tylko dydaktyczna, ale także angażująca, a uczniowie mieli szansę na głębsze zrozumienie zasad moralnych i ich zastosowania w praktyce.