Kompozycja natury
Ostatnie zajęcia z arteterapii w klasie 3a przebiegały pod znakiem tworzenia kontaktu. Stały się okazją do dialogu, współpracy i spotkania z drugą osobą.
- To odpowiedź na potrzebę rozmowy, doświadczenia akceptacji, szacunku, uwagi i przynależności do grupy.
- To także rozwijanie własnych umiejętności, niezbędnych do tworzenia relacji – empatii i ciekawości drugiej osoby.
Zajęcia na świeżym powietrzu zaowocowały znaleziskami małych skarbów, okruchów natury, które dla niektórych dzieci stały się ważnym przekazem. Uczniowie przyglądali się cieniom roślin i "chwytali" ich kształty na kartonie, by je wkomponować w przygotowany wcześniej kształt wazonu. Dzieci ewidentnie szukały swojego miejsca w naturze, "wrysowując" kontury swojego "ja" w rysunek. Do ekspresji własnych pomysłów i emocji wykorzystali najróżniejsze materiały i techniki, układali liczne kompozycje ze znalezionych listków, patyków, łupin orzechowych, kamieni, trawy i kwiatów…
A wszystko to działo się w atmosferze wolności, zabawy i swobodnego tworzenia, bez zaznaczania jakichkolwiek sztywnych reguł.
A przecież
* tylko tak można autentycznie wyrazić siebie,
* tylko tak można wzrastać.
Prace, które powstawały z rąk trzecioklasistów były nie tylko twórcze, ale przede wszystkim pełne osobistego wyrazu, indywidualności i autentyzmu.
Do twórczej pracy zainspirowała swoich uczniów wychowawczyni klasy, p. Agnieszka Tarajkowska.