"Ile o mnie wiesz?", czyli integracji nigdy dosyć_klasa 2a
Integracji nigdy dosyć! Uczniowie klasy 2a poznają się na nowo po przerwie wakacyjnej.
I tutaj nasuwają się pytania:
Po co to wszystko? Skąd taki pomysł, skoro już w ubiegłym roku dzieci się "znały"? Czemu to wszystko miałoby teraz służyć?
Tak, dzieci znały się, ale w klasie drugiej poznają się na nowo, ponieważ:
- uczą się zadawać pytania,
- robią to świadomie,
- czynią to w tej chwili z czystej ciekawości, bo interesują się tym:
* co potrafi kolega/koleżanka,
* kto i co lubi, a czego wręcz nie znosi,
* kto się czego boi itp.
A może to właściwy moment, aby przekonać się, kto ma podobne zainteresowania? Może to zalążek budowania i umacniania relacji?
Nie ma innego, bardziej skutecznego sposobu na wzajemne poznanie kogoś, aniżeli rozmowa, zadawanie pytań itp. Podczas tego typu zadań, dziecięca ciekawość z pewnością ma ogromne możliwości być zaspokojona.
Wychowawca klasy może jedynie pełnić rolę bacznego obserwatora budowania wzajemnych relacji:)