Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Debata na lekcji historii_klasa 7a.

Na dzisiejszej lekcji historii w klasie 7a odbyła się fascynująca debata na temat Białych i Czerwonych, która miała miejsce przed wybuchem powstania. Uczniowie podzielili się na dwie grupy, reprezentujące różne stanowiska dotyczące kwestii walki o wolność.
Grupa Białych, z pasją i zapałem, argumentowała za koniecznością podjęcia walki. Podawali przykłady historyczne, które dowodziły, że zbrojne wystąpienia przynosiły zmiany i miały wpływ na bieg historii. Wskazywali na odwagę przodków, którzy walczyli o niepodległość, podkreślając, że teraz nadszedł czas, aby podjąć podobne kroki. Mówili o wartościach, takich jak honor, wolność i sprawiedliwość, które powinny inspirować młode pokolenia do działania.
Z kolei Czerwoni, z równie silnym przekonaniem, argumentowali przeciwko walce. Podkreślali, że przemoc rodzi jeszcze więcej przemocy i że lepszym rozwiązaniem są negocjacje oraz dialog. Wskazywali na ryzyko, jakie niesie ze sobą konflikt zbrojny, mówiąc o cierpieniu niewinnych ludzi i zniszczeniu, które może to spowodować. Przekonywali, że prawdziwa zmiana wymaga czasu i mądrości, a nie zbrojnego zrywu.
Atmosfera w klasie była pełna emocji, a uczniowie z zaangażowaniem prezentowali swoje argumenty, słuchając się nawzajem i prowadząc ożywioną dyskusję. Ta lekcja nie tylko poszerzyła ich wiedzę na temat historycznych wydarzeń, ale także nauczyła ich, jak ważne jest szanowanie różnych punktów widzenia i prowadzenie dialogu w trudnych sprawach.