Arteterapia
Arteterapia pozwala uwolnić lęk, agresję, przygnębienie i wyrazić je pośrednio – poprzez akt twórczy. Dokładnie tak też wyglądają zajęcia arteterapeutyczne z uczniami klasy 3a:
-umożliwiają uwolnienie tłumionych emocji,
-poprawiają komunikację między uczniami,
-zwiększają wiarę we własne możliwości,
-dostarczają porcji radości płynącej z tworzenia,
--rozwijają kreatywność dziecka oraz jego zdolność empatycznego rozumienia innych.
Ale oprócz tego uczą tolerancji i szacunku do efektów swojej pracy oraz pracy innych.
Na ostatnich zajęciach trzecioklasiści wykonywali swój wewnętrzny portret - portret emocji drzemiących w danej chwili w ich wnętrzu.
Czy było to łatwe zadanie? Z pewnością nieee...niejeden dorosły uczestnik arteterapii miałby ogromny problem z przelaniem swoich emocji/pozytywnych i negatywnych/, a co dopiero jeszcze o nich mówić.
Uczniowie klasy 3a bardzo chętnie opowiadali o swoich pracach, co niektórzy nawet nadawali tytuły poszczególnym wytworom, niekoniecznie swoim. Bardzo dojrzale dzieci podeszły do pewnych kwestii, w niesamowicie mądry sposób identyfikowały się z pracami innych - dostrzegali w nich cząstkę siebie samych. Wielkie WOW!
Wśród tytułów pojawiły się takie:
-"Magia emocji"
-"My all live"
-"Myśli fana"
-"Kalejdoskop uczuć"
-"Szalona przestrzeń"
-"Kosmiczny świat"
-"Wybuch emocji"
-"Moje COŚ"
-"Emocjonalne konfetti"
-"Człowiek w umyśle kota".
A Wy, drodzy Odbiorcy? Znajdziecie wśród prac taką, z którą przyjdzie Wam się identyfikować?
Dla swoich uczniów zajęcia przeprowadziła p. Agnieszka Tarajkowska.
-umożliwiają uwolnienie tłumionych emocji,
-poprawiają komunikację między uczniami,
-zwiększają wiarę we własne możliwości,
-dostarczają porcji radości płynącej z tworzenia,
--rozwijają kreatywność dziecka oraz jego zdolność empatycznego rozumienia innych.
Ale oprócz tego uczą tolerancji i szacunku do efektów swojej pracy oraz pracy innych.
Na ostatnich zajęciach trzecioklasiści wykonywali swój wewnętrzny portret - portret emocji drzemiących w danej chwili w ich wnętrzu.
Czy było to łatwe zadanie? Z pewnością nieee...niejeden dorosły uczestnik arteterapii miałby ogromny problem z przelaniem swoich emocji/pozytywnych i negatywnych/, a co dopiero jeszcze o nich mówić.
Uczniowie klasy 3a bardzo chętnie opowiadali o swoich pracach, co niektórzy nawet nadawali tytuły poszczególnym wytworom, niekoniecznie swoim. Bardzo dojrzale dzieci podeszły do pewnych kwestii, w niesamowicie mądry sposób identyfikowały się z pracami innych - dostrzegali w nich cząstkę siebie samych. Wielkie WOW!
Wśród tytułów pojawiły się takie:
-"Magia emocji"
-"My all live"
-"Myśli fana"
-"Kalejdoskop uczuć"
-"Szalona przestrzeń"
-"Kosmiczny świat"
-"Wybuch emocji"
-"Moje COŚ"
-"Emocjonalne konfetti"
-"Człowiek w umyśle kota".
A Wy, drodzy Odbiorcy? Znajdziecie wśród prac taką, z którą przyjdzie Wam się identyfikować?
Dla swoich uczniów zajęcia przeprowadziła p. Agnieszka Tarajkowska.