Archi- przygody i praca w terenie
Klasa 2a ma za sobą jeden z ostatnich scenariuszy projektu "Archi-przygody". 22 października drugoklasiści mieli warsztaty dwuetapowe, część zajęć odbyła się w plenerze, a kolejna już w sali lekcyjnej. Na terenie boiska szkolnego dzieci, podzielone na 4 grupy, miały za zadanie oznaczyć małymi kolorowymi chorągiewkami miejsca wyznaczone na mapie (każda grupa miała swoją): miejsce przeznaczone na zabawę (kolor czerwony), miejsce związane z roślinnością (kolor zielony), miejsce związane z edukacją (kolor niebieski), miejsce związane z aktywnością fizyczną (kolor żółty). Była też jeszcze do dyspozycji lidera każdej grupy chorągiewka w kolorze białym ze szczególnym zadaniem. Chodziło o zastanowienie się, czy coś w "badanej" okolicy dzieci chciałyby zmienić, zamienić na coś innego. I tutaj okazało się, że każda z grup dzieci - tudzież jakby nie patrzeć zawodowych architektów, chciałaby na terenie szkoły wprowadzić kilka zmian. Dzieci chciałyby na terenie boiska przede wszystkim zlikwidować parking, a w jego miejsce zaaranżować Mini ZOO, w którym poszczególne klasy mogłyby opiekować się zwierzętami; ewentualnie jeszcze stworzyć solidne miejsce na przyrządy ogrodnicze, aby również dzieci mogły dbać o pobliską roślinność; pojawił się również pomysł ze zjeżdżalnią wodną, z której uczniowie naszej szkoły mogliby korzystać w okresie upałów, czy budka gastronomiczna . Humory jak widać dopisały, podobnie jak pogoda.
Kolejny etap dotyczył już pracy w sali lekcyjnej- tutaj każda z grup miała za zadanie "przenieść" swoje plany z małych map na jedną wspólną dużą mapę. Pracę z mapą uczniowie klasy 2a mają już z pewnością w jednym paluszku