Wspólny język
Na zajęciach z biblioterapii w dniu 2 października uczniowie klasy 5a zastanawiali się nad kwestią współpracy w grupie. Wszystko za sprawą zadania, jakie przygotowała dla nich prowadząca zajęcia, p. Agnieszka Tarajkowska. Zadanie składało się z kilku etapów. Najpierw dzieci otrzymały czarny marker, którym każdy po kolei miał zaznaczyć "swój ślad" na białym arkuszu A1. Następnie, w myśl metody "krąży, krąży obraz w koło", uczniowie przekazywali sobie kolejno marker, każda kolejna osoba kontynuować musiała ślad pozostawiony przez poprzednika. Kolejnym etapem zadania było spojrzenie na pracę z różnych stron i zastanowienie się, czy można "zauważyć" w niej coś szczególnego, czy można to oznaczyć kolorem i jakim, aby w efekcie uzyskać zupełnie inny wymiar pracy. Dzieci świetnie zareagowały, dyskutując i analizując wspólnie, na co można zwrócić uwagę, czego i z której strony można się dopatrzeć, co dostrzega każde z nich, by finalnie zaakceptować ostateczny wygląd pracy. Uczniowie wykazali się niezwykłą współpracą w grupie, dostrzegli, że wspólny język i komunikacja to ważne jej aspekty.