"W marcu jak w garncu"_obserwacja zajęć w klasie 1a
Uczniowie klasy 1a od podszewki poznali znaczenie przysłowia "W marcu jak w garncu". Aby trafnie odpowiedzieć na wiele nurtujących pytań dotyczących nie tylko samej marcowej aury, pierwszoklasiści wykonali wiele działań:
- treść wiersza "Marzec" przybliżyła im poznanie celu zajęć
- dzieci szukały odpowiedzi na pytanie, czym są zjawiska pogodowe i w jaki sposób można identyfikować je graficznie,
- pierwszoklasiści uczestniczyli w grach: interaktywnej oraz ruchowej, poświęconych zjawiskom pogodowym,
- pracując w parach przygotowali własne przepisy na zupę marcową, uwzględniając zarówno składniki i sam proces wykonania zupy; pamiętali o wyrażeniach takich, jak: dodać, wymieszać, posolić, zagotować, dusić, podsmażyć, dolać itp
- zgodnie z przepisami kulinarnymi, ubrani odpowiednio jak na kucharzy przystało w czepek i fartuszek, uczniowie zakasali rękawy, by przygotować własną wiosenną „Zupę marcową”. Wykorzystali do tego celu duży garniec, w którym mieszali odpowiednio komponowane wg swoich przepisów składniki: słońce, deszcz, burzę, wiatr, śnieg.
- na podsumowanie zagadnień dzieci wspólnie stworzyły plakat tematyczny "W marcu jak w garncu".
Podczas zajęć liczyły się przede wszystkim: zaangażowanie, zainteresowanie tematem, aktywność, współpraca. Pierwszoklasiści zdają sobie sprawę z tego, że nawet najmniejszy sukcesik każdego z nich z osobna wpływa na ostateczny sukces całego Zespołu.
Z pewnością tego typu zajęcia, z naciskiem na metodę działania, doświadczeń i eksperymentów znacząco wpływają na utrwalenie zagadnień i usystematyzowanie tajników wiedzy.
Do twórczej i niezwykle kreatywnej pracy zainspirowała swoich uczniów wychowawczyni klasy 1a, p. Agnieszka Tarajkowska, która opracowała własne materiały i przygotowała wszelkie pomoce.
Same zajęcia natomiast zrealizowane zostały w obecności Pani Dyrektor Moniki Siedmiogrodzkiej oraz wizytatorów z Kuratorium Oświaty.