Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Skały i minerały

Co to są skały? Czy są trwałe? 
A minerały czym właściwie są? 
Czy człowiek ich potrzebuje? I niby do czego? 
Czy w życiu codziennym wykorzystuje się skały i minerały? Do jakich celów? 
 
Na te i wiele innych pytań uczniowie klasy 3a szukali odpowiedzi, realizując zagadnienia związane z tematem gór. Dzieci wiedzą już doskonale, z jakich warstw wytworzone są góry, potrafią nazwać poszczególne partie ich budowy. 

Liczna grupa klasy 3a, żywo zainteresowana tematem, sięgnęła nieco dalej. Dzieci te zaczerpnęły wiedzę z dostępnych im źródeł i przygotowały prace na temat wybranych przez siebie skał bądź minerałów. 
Na jednej z lekcji edukacji przyrodniczej co niektórzy z ogromną radością zaprezentowali również swoje osobiste zasoby. Każde dziecko w klasie mogło te wszystkie "skarby" dotknąć, podnieść, porównać:)
Tego typu zajęcia są znakomitą formą nauki przez doświadczanie. Zdecydowanie sprzyja to:
- utrwaleniu zdobytej wiedzy,
- usystematyzowaniu tego, co poznane, 
- zwiększeniu motywacji uczniów do nauki poprzez pokazywanie im, co i w jaki sposób można wykorzystać w codziennym życiu,
- zobrazowaniu tego wszystkiego, czego nie dokona się za sprawą zwykłego wykładu.
Do aktywności przez doświadczanie zachęciła swoich uczniów wychowawczyni klasy 3a, p. Agnieszka Tarajkowska.