Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Skąd płynie prąd

Podczas omawiania zagadnień dotyczących prądu, uczniowie klasy 2a obejrzeli kilka filmów edukacyjnych, dzięki którym dowiedzieli się, skąd właściwie płynie prąd, co wspomaga jego wytwarzanie i czy dałoby się żyć, nie korzystając z prądu. Drugoklasiści wiedzą już, że człowiek w pewnym sensie też wytwarza prąd, choć nie jest wcale na baterie:)
Skąd więc dzieci mają zawsze tyyyyle energii? Drugoklasiści użyli porównania organizmu człowieka do telefonu - uczniowie słusznie wyciągnęli wnioski, że człowiek potrzebuje regularnego naładowania. I kiedy nasz organizm daje sygnał, że jest osłabiony - potrzebujemy naładowania lub włączenia trybu „oszczędzanie baterii” i zwolnienia tempa choć na chwilę. Warto o tym pamiętać na co dzień.
No ale, że owoce i warzywa mogą być baterią? To dopiero jest coś!
Pod czujnym okiem wychowawczyni, p. Agnieszki Tarajkowskiej, uczniowie klasy 2a przeprowadzili eksperymenty, które rozwiały te i inne dziecięce wątpliwości.