Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Klasy VA i VIA zwiedzają Podlasie

W dniach 4-6 maja 2016r. klasy VA i VIA pod opieką swoich wychowawczyń pań Beaty Gęsikowskiej i Elżbiety Bolanowskiej były na wycieczce w przepięknym  regionie Polski - na Podlasiu. Razem z nami byli też uczniowie Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej pod opieką swojego wychowawcy.
Zwiedziliśmy Operę i Filharmonię Podlaską w Białymstoku - nowoczesny budynek, którego większość ścian wykonana jest ze szkła z motywami zapisu nutowego. Poznawaliśmy tajniki funkcjonowania sceny głównej i amfiteatru letniego, między innymi sposób przekazywania treści i obrazu przedstawień osobom niewidzącym i niesłyszącym. Podziwialiśmy "Wersal Polski", czyli barokowy pałac Branickich oraz otaczające go labirynty ogrodów. Podążając szlakiem esperanto, dowiedzieliśmy się o wpływie przedwojennej wielokulturowości Białegostoku na twórcę tego języka, Ludwika Zamenhofa. Poznaliśmy również tragiczne dzieje społeczności żydowskiej tego miasta podczas II wojny światowej - kilka minut spędziliśmy pod pomnikiem synagogi, w której hitlerowcy spalili żywcem zamkniętych tam ludzi. Obejrzeliśmy Zespół Katedralny p.w. Wniebowzięcia NMP i wysłuchaliśmy niezwykłej historii jego rozbudowy. Obejrzeliśmy budynek historycznego ratusza białostockiego, który nigdy nie był siedzibą władz miejskich.
Podczas wycieczki szlakiem Tatarów polskich zwiedzaliśmy drewniany meczet w Kruszynianach i Mizar, czyli muzułmański cmentarz, poznaliśmy historię osiedlenia się Tatarów na ziemiach polskich. Poznawaliśmy też piękno i dobroczynny wpływ walorów przyrodniczych Puszczy Knyszyńskiej - byliśmy z przewodnikiem w Silvarium w Poczopku i w Arboretum im. Powstańców 1863r. w Kopnej Górze. Pan przewodnik opowiadał nam o unikatowym na skalę europejską założeniu miasta Krynki.
W Supraślu, gdzie byliśmy zakwaterowani, zwiedzaliśmy jedyny w Polsce monastyr (męski klasztor prawosławny), odrestaurowaną cerkiew obronną, cerkiew zimową, Muzeum Ikon, sami również uczyliśmy się pisania ikon, poznawaliśmy kulturę i historię tego regionu, spacerowaliśmy bulwarem nad rzeką Supraśl oraz zabytkowymi uliczkami Supraśla, podziwiając domy tkaczy, pałac Buchholtzów (obecnie siedzibę Liceum Plastycznego), graliśmy w piłkę, trenowaliśmy na siłowni, bawiliśmy się na placu zabaw. Każdy dzień kończyliśmy nauką nowej piosenki i wypełnieniem śpiewniczka - pamiętniczka, a rozpoczynaliśmy gimnastyką poranną. Czas upłynął nam bardzo ciekawie i niestety.....zbyt szybko.