Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Debata w ważnych sprawach_klasa 2a.

Na jednych z ostatnich zajęć, w dniu 21 grudnia, uczniowie klasy 2a uczestniczyli w debacie. Poznali to pojęcie od podszewki i doskonale wiedzą, że:
- debata nie istniałaby bez argumentów ZA i PRZECIW,
- debata nie istniałaby bez często burzliwych dyskusji na konkretny temat,
- debacie często towarzyszy krytyka.

Tematem debaty było zadanie z kalendarza adwentowego dotyczące życzliwości: "Zastanów się, czy warto być życzliwym? Jak wyglądałby świat, gdyby ludzie całkiem o istnieniu życzliwości zapomnieli?".

1. Drugoklasiści pracowali w dwóch grupach. Każda z nich musiała podać jak najwięcej argumentów przemawiających ZA (grupa 1) i PRZECIW (grupa 2). 
2. W następnej kolejności każda z grup przedstawiła swoje argumenty, które często spotykały się z krytyką przeciwnej drużyny. 
3. Burzliwa dyskusja między przeciwnymi grupami często miała zupełnie inny wymiar, bowiem zdarzały się momenty, gdy ktoś odważył się przyznać rację przeciwnikowi i nie bał się głośno rzec: "Masz rację", "Trochę się z Tobą zgodzę".
4. Ostatnim krokiem debaty było podjęcie decyzji, by definitywnie odpowiedzieć na pytanie - to zresztą było celem zajęć.
 
Jakie wnioski?
♦ Drugoklasiści są zgodni co do tego, że warto być życzliwym, ale nie można godzić się na wykorzystywanie.
♦ Dzieci przyznają, że świat pełen tylko i wyłącznie samej życzliwości, mógłby być nudny, ponieważ ludzie nie znaliby żadnych innych uczuć oprócz radości, pomagaliby innym nie pytając o zgodę, a wielu ludzi nie potrafiłoby używać słowa NIE.
♦ Ale z drugiej strony, życzliwość wiąże się z posiadaniem przyjaznych ludzi wokół, wspólnie spędzanym czasem i pracą w zgodzie.
I tutaj jednogłośnie uznano, że wszystko jest dla ludzi, ale należy uczyć się korzystać ze wszystkiego z umiarem, umieć ważyć wszystko niczym na szali wagi.

Do burzliwej dyskusji zaangażowała swoich uczniów wychowawczyni klasy, p. Agnieszka Tarajkowska.